Sunday, July 29, 2012

Jørgen Leth: "Jeg tager kokkens datter, når jeg vil."

"Jeg tager kokkens datter, når jeg vil. Det er min ret. jeg kan have hende, som jeg vil. Hun klæder sig af her i the master bedroom, mens hendes mor er ved at gere klar til aftensmåltidet eller er i gang med at stryge mine skjorter ude i garden. Jeg mærker efter, om hendes kusse er våd. Det er den, hun er klar, og jeg kan tage hende uden forspil."
- Jørgen Leth, "Kokkens datter", Det uperfekte Menneske.
Leth skabte med sin bog i 2005, Det uperfekte menneske, en ny sædelighedsfejde. Politikken kaldte ham en "Liderbasse" [1] og Ekstra Bladet beskyldte ham for sex-slaveri.

Jørgen Leth er efterhånden den eneste mand, der kan finde ud at tage, hvad der er sit. Han er ikke bange for at sige, han vil have en kvinde! Det er efterhånden blevet helt ulovligt at kunne lige unge kvinder. Jørgen Leth siger åbenlyst, at unge kvinder er dét, der pirrer ham, der fascinere ham, der erotisk interessere ham [2]. Det er, som han også selv siger, jo heller ikke ulovligt i Danmark - endnu - at kunne lide unge piger!

Leth hylder de unge piger, han har lavet en film dedikeret til den nøgne, unge kvindekrop (Det erotiske menneske), men det eneste han får tilbage er at blive kaldt en gammel gris. Efter min mening er han jo bare en mand, der siger, hvad alle mænd, inderst inde, tænker!

Hør Leth læse kapitlet "Kokkens datter" fra Det uperfekte menneske.


\Chauvinisten 

 

No comments:

Post a Comment